SO. Board
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
SO. Board

Keskustelualue Stala & So.-faneille
 
HomeHome  PortalPortal  Latest imagesLatest images  RegisterRegister  Show by SO.Show by SO.  Log in  

 

 Örviksen räpellykset

Go down 
+9
Monstermama
Hennuli
Blackwolf
Wedary
Albireo
Bass
Nickin salarakas
Sinttu
Örvis
13 posters
Go to page : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
AuthorMessage
Monstermama

Monstermama


Number of posts : 245
Registration date : 2007-05-06

Örviksen räpellykset - Page 5 Empty
PostSubject: Re: Örviksen räpellykset   Örviksen räpellykset - Page 5 Icon_minitimeSun Jan 06 2008, 22:28

Hei jee! Upeeta tekstii. Very Happy
"Juu, siis eihän me olla muuta tehty kuin räjäytetty keittiö, hävitetty Hennulin heppa ja Albi" *nauraa* Perkuleen pennut Razz
Buhuuhuu, mis Albi o Crying or Very sad Mut mahtava jakso!
Back to top Go down
Blackwolf

Blackwolf


Female Number of posts : 304
Age : 31
Paikkakunta : Tuusula
Registration date : 2007-05-11

Örviksen räpellykset - Page 5 Empty
PostSubject: Re: Örviksen räpellykset   Örviksen räpellykset - Page 5 Icon_minitimeSun Jan 06 2008, 22:43

Mie vaadin Albin takas tarinaan, halus se ite sitä tai ei. :L Mut joo, hyvä jatko oli taas, pistäs lisää tulee.. ja nopee. (:
Back to top Go down
http://the-blackwolf.deviantart.com
Wedary

Wedary


Female Number of posts : 170
Age : 29
Registration date : 2007-05-05

Örviksen räpellykset - Page 5 Empty
PostSubject: Re: Örviksen räpellykset   Örviksen räpellykset - Page 5 Icon_minitimeSun Jan 06 2008, 22:55

Yatta, meikä palas takas stoorii parin osan jälkee, yippee.. :]

Örveltäjäkö wrote:

”Mutta entä jos Albi on kuollut?”, Wed nyyhkäisee.
Mie? "Nyyhkäisee"? .__O Mie en nyyhki Albin takii. Ansaittiki kuolla, mokoma >:] Mwahaha. *pyyhkii tietokoneen ruudusta vaniljatee-pärskähdyksien aiheuttamia sotkuja pois*

jatka. :3
Back to top Go down
Sinttu

Sinttu


Female Number of posts : 314
Registration date : 2007-05-01

Örviksen räpellykset - Page 5 Empty
PostSubject: Re: Örviksen räpellykset   Örviksen räpellykset - Page 5 Icon_minitimeMon Jan 07 2008, 16:58

Örveltäjäkö wrote:

”Mikshän tuo Joni on noin herkkä aihe sille?”, Ns kysyy miettien.
:'D

Joniko herkkä aihe? :D Oikun ihanaa.
Miks mie itkin vaan koko ajan? Eihän se Jonista voinu johtuu.

Mut sitä Albia ei sitten vieläkään löytynyt. Miekin vaadin Albin tarinaan heti takasin! ^^ Ja jatkoa tietysti myös.

Ja en oo varmaan ikinä sanonut, että tää on mahtava stoori. Toisilla vaan riittää ihmeesti vitsejä tälläsen kirjoittamiseen. (:


Last edited by Sinttu on Fri Nov 22 2013, 23:40; edited 1 time in total
Back to top Go down
Bass
Pääjehu
Bass


Male Number of posts : 369
Age : 31
Paikkakunta : Otava
Registration date : 2007-05-01

Örviksen räpellykset - Page 5 Empty
PostSubject: Re: Örviksen räpellykset   Örviksen räpellykset - Page 5 Icon_minitimeTue Jan 08 2008, 00:34

Upeeta! Mahtavaa! Hii! Ja höh... Emmie olis Billyä jättänyt sinne pulaan, mie olisin sanonut moro bassoille ja sit mennyt ettii ja sit vasta halailemaan bassoja. Jatkoa pyydän! d:
Back to top Go down
https://soboard.niceboard.com/
Elentharus

Elentharus


Number of posts : 273
Age : 30
Paikkakunta : Hellsinki, The Suomaa
Registration date : 2007-05-04

Örviksen räpellykset - Page 5 Empty
PostSubject: Re: Örviksen räpellykset   Örviksen räpellykset - Page 5 Icon_minitimeTue Jan 08 2008, 20:21

Juup tämähän on taas niin upea että ^^ Joku alien on kaapannu albin! cyclops joo ei... tai sitten joo... tai ei.. sekosin. drunken

Miksi minä kuulostan aina jotenkin niin minulta? Rolling Eyes
Back to top Go down
Örvis

Örvis


Female Number of posts : 596
Age : 31
Paikkakunta : Mikkeli
Registration date : 2007-05-04

Örviksen räpellykset - Page 5 Empty
PostSubject: Re: Örviksen räpellykset   Örviksen räpellykset - Page 5 Icon_minitimeSat Jan 12 2008, 00:11

Albi: Ei se ollu vitsi. Ja kyl mie muistan ku muistini on nii hyvä :p
Mama: Tänkke, ja Albi on edellee siel hauas d:
Bläk: Vaadi vaan (:
Wed: Se oliki ilon nyyhkäisy : P
Sinttu: On se tosi herkkä aihe…ainaki sulle. Ja kiitti sulleki (:
Bass: Billy? Valitettavasti oot erehtyny henkilöstä : P
Elen: Tänks (psst, älä spoilaa) d:


Luku 12: ”Onkhos tiällä khilttejä lapsia?”

Vuodenaika on muuttunut talveksi ja SO.-boardlandiassa on jo jouluaatto. On keskipäivä ja kello on 14.00. Lumiukot ja muut veistokset ovat vallanneet saaren ja koristavat nyt sen pihamaata. Tunnelma on muutenkin hyvin jouluinen. Mökkiä koristavat kauniit jouluvalot ja muutkin joulukoristeet.
Ns, Hennuli ja Elen ovat juuri etsimässä metsästä sopivaa kuusta joulukuuseksi. Mama on tekemässä suurta joulusiivousta yksikseen, koska kukaan ei suostunut auttamaan häntä. Julia ja Örv ovat laulamassa olohuoneessa joululauluja Wedin pianonsäestyksellä. Bass on soittamassa huoneessaan taidokkaasti bassoaan. Bläk on mesettämässä kavereidensa kanssa ja Sinttu on taas itkemässä omassa huoneessaan. Kukaan ei ole vielä saanut selville, mikä tyttöä vaivaa. Albia ei ole nähty moneen kuukauteen ja kaikki ovat nähtävästi jo lähes unohtaneet hänen olemassa olonsa. Bloodiskaan ei ole enää saarella, koska on muuttanut kaverinsa Little-Devilin luokse. Kaikki odottavat jännittyneinä joulupukin tuloa ja toivovat saavansa kasoittain lahjoja. Pian Ns, Hennuli ja Elen tulevat sisälle mökkiin suurta kuusta kantaen.
”Tässä ois nyt tää kuusi”, Elen huokaisee ja laahaa puuta pitkin lattiaa olohuoneeseen.
”Jaa, että tuollako tavoin se piti sisälle hinata”, Mama tuhahtaa ja katsoo pitkää neulasvanaa joka kiemurtelee eteisen läpi ja keittiön kautta olohuoneeseen, ”Mä just äsken sain siivottuu tän alakerran”.
”Sori kauheesti”, Elen sanoo, ”Mutta kannattais olla kiitollinen ku me ees tuotiin tää sisälle”.
”Ja turhaa sun on hermoilla, kun nyt on joulu”, Hennuli sanoo piristävästi Mamalle.
”No okei”, Mama sanoo yrittäen esittää iloisempaa, ”Ja mä oisin tosi iloinen jos te voisitte auttaa mua tässä siivoamisessa”.
”Sori mutta me ei keretä”, Elen vastaa ja lähtee Ns:n ja Hennulin kanssa yläkertaan jättäen Maman kasvoille turhautuneen ilmeen.
”No tehkää mitä haluatte, mutta mä en enää teidän jätöksiä siivoo”, Mama tiuskaisee, heittää moppinsa nurkkaan ja päättää mennä pystyttämään kuusta olohuoneeseen.
Sinttu on uskaltautunut tulemaan pois huoneestaan ja päättää mennä auttamaan Mamaa.
”Voi Sinttu kulta, kertoisit nyt että mikä sua vaivaa kun kokoajan itket”, Mama pyytää ja asettaa kuusta huoneen nurkkaan.
”Mä oon sanonu sulle ainakin miljoona kertaa, että ei mikään!”, Sinttu huudahtaa, ”Eli lopeta, kiitos”.
”Mutta kun mä olen huolissani susta”, Mama sanoo.
”Ei tarttee olla”, Sinttu sanoo kyllästyneesti.
”Harmittaako sua Albi…”, Mama kysyy.
”Ei edelleenkään!”, Sinttu vastaa huudahtaen, ”Ja lopeta tuo kysely!”.
”No, jäikö sulle traumat siitä, kun luulit nähnees Jonin siellä saarella?”, Mama kysyy taas.
”Mä sanoin että lopeta!”, Sinttu karjaisee ja juoksee portaat ylös, ”Miks te aina pilaatte mun päivän?”.
Mama jää tuijottamaan tytön perään huolestuneesti.
Pian joulukuusi on pystytetty olohuoneeseen ja Mama pyytää kaikkia koristelemaan sen. Hän itse ei jää koristelemaan, koska tietää millainen tappelu siitä syntyy, vaan menee siivoamaan neulaset lattioilta.
”Anna se pallo mulle, mä haluun laittaa sen kuuseen!”, Ns huutaa Bassille joka on ripustamassa palloa kuusen ylimmille oksille.
”Miten vain”, poika vastaa ja heittää pallon lattialle, jolloin se hajoaa moniksi paloiksi.
”Älkää jaksako käyttäytyä kuin kakarat”, Ss huokaisee ja siivoaa pallon jämät lattialta.
”Äläkä sä jaksa leikkii Mamaa!”, Bass tuhahtaa.
”Etteks te vois olla ees tätä päivää tappelematta”, Hennuli pyytää.
”Ei näköjään”, Ns vastaa.
”Tontut näkee teijän tappelun, eikä tuo teille lahjoja”, Örvis muistuttaa.
”Joulupukki ne lahjat tuo”, Elen huomauttaa.
”Ihan sama. Mutta Wed sit muistaa, ettei tällä kertaa revi pukilta partaa pois”, Örvis naurahtaa.
”Lupaan”, Wed vastaa enkeli-ilme kasvoillaan, ”Mut viimeeks mie halusin vaan saada selville, että kuka siel parran takana oli”.
”Eikä sulle tullu mieleen, että se olis voinu olla Bass”, Örv sanoo.
”No, emmie sitä voinu tunnistaa ku sillä oli parta”, Wed tuhahtaa.
”Mut toivottavasti tänä vuonna tulis parempi pukki”, Ns sanoo.
”No, mitä vikaa muka Bassissa oli?”, Bläkki kysyy.
”Ei mitään”, Ns vastaa, ”Paitsi heti tullessaan se kaato pari kukkaruukkua ja vasta kun oli istuutunut tuolille, niin muisti ettei sillä ollut ees lahjoja”.
”Ai niin”, Bläk naurahtaa.
”Mut nyt jatketaan koristelua, että joskus ees saatais tää valmiiks”, Ss sanoo.
Niinpä he jatkavat puun koristelua ja muutaman kymmenen minuutin, muutaman tappelun ja muutaman rikkoutuneen pallon jälkeen se on koristeltu.
”Se on kaunis”, Elen huokaisee ihaillen.
”Niin on”, Wed myöntää.
Kaikki jättävät kuusen yksikseen huoneeseen ja lähtevät huoneisiinsa leikkimään. Jonkin ajan kuluttua Mama huutaa kaikki syömään hänen tekemää jouluruokaansa. Radiosta raikuvat kauniit joululaulut ja kaikki istuvat pöydän ääressä ja mättävät ruokaa suihinsa.
”Että oli hyvää”, Mama sanoo heidän lopetettua syöntinsä.
”Ja eikun joulupukkia oottamaan”, Hennuli sanoo hilpeänä.
”Oho, kello on jo yli kuus!”, Sinttu huudahtaa, ”Pukkihan on yleensä tullut jo ennen kuutta”.
”Eikä mulla oo vielä ees tonttuhattua päässä”, Wed huomaa ja juoksee muut kintereillään hakemaan hattuaan.
Mama huomaa taas jääneen yksin siivoamaan syömiset, mutta on tällä kertaa suuttumatta. Hän menee rentoutumaan olohuoneen sohvalle ja laittaa Hanoi Rocksin Death by Xmasin soimaan. Hänen rauhansa ei pitkään kestä, koska muut juoksevat pian olohuoneeseen leikkimään ’kuka pelkää joulupukkia’ –leikkiä. Mama ei anna asian häiritä, vaan pistää musiikkinsa kovemmalle. Samalla muut innostuvat leikkimään vauhdikkaammin ja pian puolet joulukuusenkoristeista on jo lattialla ja musiikki on vaihtunut Smurffeiksi. Yhtäkkiä ovelta kuuluu ovikellon ääni. Kaikki hiljenevät ja seisovat liikkumatta paikoillaan. Soitto kuuluu uudestaan.
”Se on joulupukki”, Elen kuiskaa.
Muut nyökkäävät aivan paniikissa ja vaihtavat nopeasti Smurffit-levyn joululaululevyksi.
”Kuka menee avaamaan?”, Bläk kysyy.
”Mä en ainakaan uskalla”, Örvis vastaa pelokkaana, eikä kukaan muukaan ole vapaaehtoinen.
”Missä Mama on?”, Ns kysyy.
”Örr, mie taidan tietää”, Wed vastaa ja juoksee ulko-ovelle Elen kintereillään.
Ja sielläpä Mama on juuri soittamassa ovikelloa.
”Me luultiin, että siellä oli pukki”, Elen sanoo pettyneenä.
”No, niinhä se tarkotus olikin”, Mama naurahtaa ja menee takaisin olohuoneeseen, ”Halusin vaan saada teidät vähän rauhoittumaan”.
He eivät pitkään kerkeä istua olohuoneessa, koska ovelta kuuluu koputus ja kaikki menevät taas aivan paniikkiin.
”Nyt se on pukki”, Sinttu kiljaisee.
”Mama avaa oven!”, Hennuli päättää.
”Ja en varmana avaa”, Mama vastaa, ”Jos haluutte saada lahjoja, niin te sen avaatte”.
Kaikki muut näyttävät aivan sokin saaneilta, mutta päättävät mennä avaamaan porukassa oven.
Oven takaa ilmestyy jättikokoinen pukki, joka saa jokaisen kiljahtamaan pelosta.
”Onkhos tiällä khilttejä lapsia?”, pukki kysyy murahtavalla äänellään, jolloin muut ryntäävät olohuoneeseen karkuun.
Pukki tepastelee heidän perässä, suurta lahjasäkkiä kantaen ja istuutuu nojatuoliin.
Lapset katsovat pelokkaina toisiaan.
”Lauletteks mul?”, pukki kysyy.
Kaikki ovat hiljaa.
”Laulattekhs?”, pukki kysyy hieman kovemmalla äänellä.
Taaskaan kukaan ei vastaa ja Mama katselee huvittuneena tapahtumaa nurkasta.
”Hjaluuttekste lahjoj?”, pukki karjaisee.
”Joo!!!”, kaikki huutavat kuin yhdestä suusta.
Pukki alkaa kaivaa lahjasäkkiään.
”Ekhana teidä pitää laulaa”, hän käskee.
Muut vilkaisevat toisiaan ja alkavat laulamaan hiljakseen Ukko-Noaa.
”Shurkeesti män, mut kelevatkhoon”, pukki tuhahtaa heidän lopetettuaan laulunsa, ”Ny shaatte lahjoj”.
”Jee!!”, kaikki huudahtavat.
”Tuo on ihan kännissä”, Bass kuiskaa muille, mutta kukaan ei ole kuulevinaankaan, koska he odottavat vain lahjojaan.
Pukki kaivaa säkistään ensimmäisen paketin, joka on osoitettu Bläkkille.
Bläk menee hakemaan ujona pakettinsa pukilta ja kiittää nätisti.
Pian pukki on jo jakanut lähes kaikki lahjansa. Kaikki muut ovat saaneet ainakin pari lahjaa, paitsi Wed, joka ei ole saanut ainuttakaan. Pukki kaivaa toisiksi viimeistä pakettia säkistään.
”Vhedille”, pukki murahtaa ja heittää paketin tytölle.
Wed katsoo ihmeissään noin sentti kertaa sentti kokoista pakettiaan.
Kaikki katsovat silmät pyöreinä kuinka pukki ottaa säkistä viimeisen ja isoimman paketin. Se on nelikulmion muotoinen, eikä kukaan ole ennen nähnyt niin isoa lahjaa. Jokainen toivoo lahjan osuvan omalle kohdalleen.
”Alpille”, pukki murahtaa.
Kaikki huokaisevat pettyneenä ja muistavat pian ettei poika ole enää heidän keskuudessaan.
Mama päättää kuitenkin ottaa paketin pojan puolesta.
”Shina et ole Alpi!”, pukki karjahtaa Mamalle.
”En ookaan, mutta Albi ei ole täällä”, Mama selittää.
”Mä vhien sen shit takas”, pukki sanoo.
”Kiitos vaan, mutta ehkä ois sun aika lähtee”, Mama vastaa ja ottaa paketin pukilta.
Pukki murahtaa ja muut istuvat vain hiljaa paikoillaan.
Wed huomaa nyt tilaisuutensa tulleen ja ryntää räminällä pukin luo ja nykäisee parrasta. Tytön säikähdykseksi parta ei irtoakaan vaan pukilta pääsee kovaääninen karjaisu. Wed kiljaisee ja juoksee takaisin muitten luokse turvaan.
”Mheinasiksä othaa mun parran poies!?”, pukki karjahtaa ja nousee seisomaan, ”Ajhattele vhähäse enneku theet mitaa”.
Pukki astelee vaarallisennäköisenä tyttöä kohti keppi ojossa.
”Eiköhän olis nyt aika lähteä”, Mama sanoo rauhallisesti pukille ja taluttaa hänet ulko-ovelle ja ulos.
Muut katselevat olohuoneen ikkunasta, kuinka pukki kapuaa poronsa selkään ja he toivovat ettei pukki koskaan enää palaa.

Saivatko he traumoja pukista?
Mitä he saivat lahjaksi?
Palaako pukki?

Nämä selviää ehkä seuraavassa luvussa.


--------------------

Eh..eihän tää ollu ku muutaman viikon myöhässä… Razz
Mut hyvää viime joulua kaikille d:
Back to top Go down
Blackwolf

Blackwolf


Female Number of posts : 304
Age : 31
Paikkakunta : Tuusula
Registration date : 2007-05-11

Örviksen räpellykset - Page 5 Empty
PostSubject: Re: Örviksen räpellykset   Örviksen räpellykset - Page 5 Icon_minitimeSat Jan 12 2008, 04:37

Repesin tolle joulupukille.
Iha vaa tiedoks vaikkei kiinnostaiskaa. Mut joo, tosi hyvä jatko oli, ja lisää kaipaan.. (: Ja mie en ainakaa mtn kirjotusvirheit jaksanu ettii ko kello on jtn yli 03.30.. Joku muu saa tehä sen työn. Mut siis jatkoa tulemaan, kiitos.
Back to top Go down
http://the-blackwolf.deviantart.com
Wedary

Wedary


Female Number of posts : 170
Age : 29
Registration date : 2007-05-05

Örviksen räpellykset - Page 5 Empty
PostSubject: Re: Örviksen räpellykset   Örviksen räpellykset - Page 5 Icon_minitimeSat Jan 12 2008, 14:12

Minuu aina syrjitää.. vaa yks paketti... ;___; paits entäs jos siel onki joku kolikko vuodelta 0784 ja se ois 7640987563409875463975846937564378 € arvone? :3 :3 :3 hm. Pelottava pukki,tosiaa. Jatgoaahhh..
Back to top Go down
Sinttu

Sinttu


Female Number of posts : 314
Registration date : 2007-05-01

Örviksen räpellykset - Page 5 Empty
PostSubject: Re: Örviksen räpellykset   Örviksen räpellykset - Page 5 Icon_minitimeSat Jan 12 2008, 15:18

Mie en halua enää ikinä nähdä yhtäkään pukkia! Toi oli pelottava. ö_____Ö' Luulin jo hetken että pukki oli Albi, mutta ei se onneks ollu. ^^'

Jos mulla oli traumoja Jonista, ni nyt mulla ainaki on traumoja. ;_____;

Nojoo, mut muuten hyvä tarina. :] Jatkoa vaan, haluun tietää mitä saatiin lahjaksi ja tuleeko se pukki vielä käymään! :>
Back to top Go down
Albireo




Male Number of posts : 171
Age : 33
Registration date : 2007-07-06

Örviksen räpellykset - Page 5 Empty
PostSubject: Re: Örviksen räpellykset   Örviksen räpellykset - Page 5 Icon_minitimeSat Jan 12 2008, 23:25

Hmh...mie kyl tän luin, mut enpä sit kummiskaa muistanu kommata Razz

;__; kummiski siel lahjana basso...mut iha sama, takas en tuu, olkoot vaik mite hieno lahja tulossa d: Ja btw, pukki oli äijä :]

Mut jatkoo ^^
Back to top Go down
Bass
Pääjehu
Bass


Male Number of posts : 369
Age : 31
Paikkakunta : Otava
Registration date : 2007-05-01

Örviksen räpellykset - Page 5 Empty
PostSubject: Re: Örviksen räpellykset   Örviksen räpellykset - Page 5 Icon_minitimeSun Jan 13 2008, 01:37

Jes! Mahtavjaa! Mä olin taas ihan varma ekaks et se olis Mr. Lorppa. Iso kokonen kaveri ja puhuu täl murtheel. Mut äkkii Billy takas et se saa lahjansa! (Epiphonen Thunderbird (se on yhtee eikä eriksee...terkuin Albi xP) kuitenkin :'P)
Back to top Go down
https://soboard.niceboard.com/
Monstermama

Monstermama


Number of posts : 245
Registration date : 2007-05-06

Örviksen räpellykset - Page 5 Empty
PostSubject: Re: Örviksen räpellykset   Örviksen räpellykset - Page 5 Icon_minitimeSun Jan 13 2008, 08:38

*pohtii* Mama on saatu hiljaseks. . .

Lisää tarinaa *kärsii riippuvaisuusongelmia* pale
Back to top Go down
Elentharus

Elentharus


Number of posts : 273
Age : 30
Paikkakunta : Hellsinki, The Suomaa
Registration date : 2007-05-04

Örviksen räpellykset - Page 5 Empty
PostSubject: Re: Örviksen räpellykset   Örviksen räpellykset - Page 5 Icon_minitimeSun Jan 13 2008, 14:01

jee geek mitäköhän tästä sanoisi öö hieno osa on se =) Känninen pukki x''D ainakin erilainen kun se mun joulu osa (=parempi) joo eli lisää saa tietenkin taas kirjoittaa...
Back to top Go down
Örvis

Örvis


Female Number of posts : 596
Age : 31
Paikkakunta : Mikkeli
Registration date : 2007-05-04

Örviksen räpellykset - Page 5 Empty
PostSubject: Re: Örviksen räpellykset   Örviksen räpellykset - Page 5 Icon_minitimeThu Feb 21 2008, 19:05

Bläk: Juu, ei niit virheitä toki täydy ettiä, mut jos pistää silmää ni saa ilmottaa. Ja kiitti (:
Wed: Sie sait synttäreil iha liikaa lahjoi, ni ny saat tyytyy vähempään d:
Sinttu: Kyl sie niit pukkei viel näät, usko pois :p
Albi: Siellä on kyl nii hyvä lahja että siun on iha pakko tulla. Ja juu, pukki on äijä : P
Bass: Iha hyvihä se vois vielki olla Lorppa… mut eeei.. d:
Mama: Jee, kerranki. Ja tulee juu d:
Elen: Tänks. Juu, mut siis sun oli toki parempi (:


Luku 13: ”Älkää avatko meijän lahjoja!”

Pukki kipuaa haparoiden poronsa selkään ja pian poro ampaisee pukki selässään taivaalle…tai siis yrittää ampaista. Se ei nimittäin käykään niin helposti ja pukki on pian persuksillaan maassa.
Kaikki katselevat ikkunasta tapahtunutta, paitsi Wed joka vieläkin ihmettelee pari pukin partakarvaa kädessään, miksi parta ei ollutkaan irronnut.
”Menkää joku auttaa tota”, Ns sanoo katsellen pukkiparkaa.
SS ja Hennuli päättävät avuliaimpina mennä auttamaan.
He ottavat pukin käsistä kiinni ja nostavat pukin seisomaan.
”Khiitoksia neitokaiset”, pukki sopertaa ja pyyhkii lunta vaatteistaan.
Mamakin rientää pihalle.
”Mitä te teitte pukille?”, Mama huudahtaa tytöille.
Tytöt vilkaisevat toisiaan.
”Me vaan autettiin pukkia”, he selittävät, ”Ei me sitä -”.
”Joo, älkääpä selittäkö”, Mama sanoo vihaisena, ”Mä tiedän että te kaadoitte pukin maahan”.
”Joo, ei ihan. Me vain-”, Ss aloittaa.
”Mutta mä -!”.
Mutta Maman saarnaukset hukkuvat pukin kovaäänisen kiljahduksen alle.
”Khili-Petterin jhalka on poikkhi!”, hän kiljuu epäpukkimaisesti.
He lopettavat riitelynsä ja katselevat pukkia, joka nyyhkii poronsa edessä.
”Mikshi elämäsi piti olla nhäin lyhyt?”, hän vaikeroi.
Mama, Hennuli ja Ns katsovat oudoksuen toisiaan.
”Örr, mitä sä oikeen sekoilet, pukki?”, Mama kysyy.
”Khili-Petterin jalka on phoikki ja nyt she kuolee”, hän nyyhkäisee.
Mama katsoo epäröiden poron jalassa olevaa n. 3 cm:n pituista pintahaavaa.
”Joo. Ehkä ois parempi, jos sä tulisit sisälle”, hän huokaisee ja nostaa pukin pystyyn.
”Mhutta miä en voi jättää häntä ykhin tänne”, Pukki huudahtaa.
”Hennuli ja Ns pitää siitä huolen”, Mama vastaa ja taluttaa pukin käsikynkässä takaisin mökkiin.
”Kauhee pukki”, Hennuli naurahtaa Ns:lle mökin oven mentyä kiinni, ”Ei enää koskaa tollasta, kiitos”.
”Pahempi kuin Bass”, toinen tyttö sanoo, ”Ja seki oli tosi paha”.
Hennuli nyökkää ja he ovat hetken hiljaa. Mutta pian he päättävät palata takaisin sisälle. Siellä kaikki ovat jo innoissaan availamassa lahjojaan.
”Heei! Älkää avatko meijän lahjoja!”, Ns kiljuu ja repäisee vaaleansinisen lahjapakettinsa Elenin kädestä.
”Mä tiedän, siellä on karkkia”, Elen sanoo tytölle.
”Jee, kattokaa mitä mä sain”, Ss huudahtaa heilutellen SO.-kaulahuivia kädessään.
”Heei, vähänkö upee!”, Wed huudahtaa ja juoksee tytön luokse, ”Mie tahon samanlaisen”.
”Minä sain pulu-pehmolelun”, Elen sanoo katsellen ihaillen lahjaansa.
”Bläk, mitä siel sun paketissa oikeen on, ku se hais vähän oudolta?”, Örvis kysyy tytöltä.
”Örr, tääl on valkosipulikurkkuu, punasipulia ja sipulisuklaata”, tyttö vastaa.
”Onneks mä en sentää saanu noi tyhmii lahjoja”, naurahtaa Hennuli, joka on jo avannut kaikki lahjansa.
Hetken kaikki ovat hiljaa ja keskittyvät vain lahjojen avaamiseen.
”Mä sain kissanruokaa molemmista paketeista”, Sinttu rikkoo hiljaisuuden, ”Kuka hitto mulle on nää lahjat oikeen antanu”.
”Kattokaa mitä mä sain!”, Ns huudahtaa, ”Samalainen hattu kun Kalmalla!”.
”Oho, aika rajua”, Bläk sanoo välinpitämättömästi.
”Kattokaa tonne”, Örv huudahtaa ja osoittaa melko isoa lahjapakettia maassa, ”Tuo paketti liikkuu”.
Kaikki kääntävät katseensa tytön osoittamaan suuntaan.
”Heei, se on mun paketti”, Sinttu sanoo, ”Eikä se liiku ees”.
”Kyl se liikkuu, mä näin äsken”, Örv väittää.
”Hahaa, mä tiedän. Siellä on Albi”, Bass naurahtaa.
Silloin kaikki hyökkäävät Sintun paketin kimppuun ja alkavat repiä sitä auki. Paketista kuuluu rääkäisy ja kaikki päästävät siitä irti.
”Mitä siellä on?”, Ns kuiskaa.
”Jotain liian kamalaa”, Ss vastaa pelokkaana.
Sinttu ottaa paketin maasta ja avaa sen rauhallisena.
”Kissa!”, kaikki huutavat kuorossa, kun tyttö on avannut lahjansa.
”Ihanaa!”, Sinttu kiljaisee ja kiikuttaa kissan ja sen ruuat yläkertaan.
”Hö! Mie oisin halunnu silittää sitä”, Bläk murjottaa.
”Silitä sie omia valkosipulikurkkujas vaa”, Bass sanoo, ”Oma vika, miks et toivonu kissaa lahjaks”.
Tyttö mulkaisee Bassia.
Pian Mama rientää paikalle.
”Huh, sainpa sen pukin aisoihi”, Mama huokaisee, ”Ja ny eiku lahjoja avaamaan”.
”Kattokaa mitä mie sain”, Bass huudahtaa pidellen kädessään Tee-se-itse–basson puhditussarjaa, ”Vähänkö hemuli lahja”.
”No saitpa sä risujakin”, Örvis sanoo avattu Bassin paketti kädessään.
”Heei, et sä ois saanu mun lahjoi avata!”, Bass huudahtaa ja repii risut tytön kädestä pois.
”No sorii”, Örv vastaa ja lähtee omia lahjojaan, eli SO.-lapasia ja CD-levyjä, kantaen huoneeseensa.
Juliakin aikoo lähteä pois olohuoneesta, mutta Mama keskeyttää hänet.
”Hey, what do you have there?”, Mama kysyy tytöltä, joka pitää käsiään selän takana.
”Nothing”, tyttö vastaa lyhyesti.
”Show to me!”, Mama käskee.
Tyttö näyttää, mitä hänelle on käsissään.
”Beer? Liquor?”, Mama huudahtaa, ”Give them to me!”.
“But I’ve got they from Santa”, Julia sanoo pitäen pulloja tiukasti käsissään.
”But I decide that!”, Mama huutaa ja repäisee pullot tytön käsistä.
Julia nyyhkäisee ja juoksee yläkertaan.
Mama piilottaa pullot kaappiin ja palaa takaisin olohuoneeseen.
”Hahaa, minä sain kokista!”, Elen huudahtaa ja availee jo pullojaan.
Wed on juuri avaamassa hänen sentti kertaa sentti kokoista pakettiaan ja monet jännäävät vieressä, mitä siellä on.
”Haa, valkosuklaan pala!”, Wed kiljahtaa ja heittää sen suuhunsa, ”Maailman paras lahja”.
Pian melkein kaikki lahjat ovat jo avattuina, paitsi Albin iso paketti, ja Bläkkin ja Bassin yhteinen.
”Mie haluun avata sen!”, Bläk sanoo pojalle.
”Eipäskun minä!”, Bass päättää ja repii paperin lahjan päältä pois.
Poika katselee lahjaa ja pian heittää sen kädestään pois kiljaisten.
Bläk saa tilaisuuden katsoa lahjaa ja pian hänkin näyttää aivan sydärin saaneelta.
”Mikä se on?” Elen utelee.
”K-k-katso”, Bläk kuiskaa ja ojentaa lahjan tytölle.
”Mitä kamalaa tässä on?”, tyttö kysyy ja katselee hutaisten piirrettyä Muumien mörkö –taulua.
”S-se on järkky”, Bass vastaa.
”Aijaa. No saatte pitää sen”, Elen sanoo ja heittää taulun pojalle.
Poika katselee inhoten mörköä.
”Noni, nyt on kaikki lahjat avattu”, Mama ilmoittaa, ”Nyt menkäähän nukkumaan”.
”Emmää vielä haluu”, Ns valittaa, ”Ei nukuta yhtään”.
”Nyt kuitenki meette”, Mama päättää, ”Huomenna voitte valvoa pitempää”.
He tottelevat kiltisti ja lähtevät huoneisiinsa.
Mama varmistaa vielä, että kaikki ovat lähteneet ja hän hiipii keittiön kaapeille. Hän ottaa sieltä Julian olut- ja viinapullot, ja aukaisee ne. Hän tarkistaa varmuuden vuoksi vielä kerran, ovatko kaikki varmasti menneet ja kulauttaa juomat suuhunsa.

Onko Mama kännissä?
Miten yö menee?
Mitä Albin paketissa on?

Nää selviää ehkä seuraavassa luvussa.

----------------------

Piitkästä aikaa taas jatkoo.
En osaa enkkuu enkä mitää muutakaa ni ilmottakaa vaa virheistä Razz
joo, ja hyvää jouluu vaan ._.
Ja jotenki tää kuulostaa tosi hulluntönköltä tää kirjotus..


Last edited by Örveltäjäkö on Wed Apr 09 2008, 18:58; edited 1 time in total
Back to top Go down
Elentharus

Elentharus


Number of posts : 273
Age : 30
Paikkakunta : Hellsinki, The Suomaa
Registration date : 2007-05-04

Örviksen räpellykset - Page 5 Empty
PostSubject: Re: Örviksen räpellykset   Örviksen räpellykset - Page 5 Icon_minitimeThu Feb 21 2008, 19:30

Sitä mää tässä edelleen valitan, että voisit kuvailla vähän enemmän... Wink (T: ihminen joka ei itse osaa kirjoittaa vuoropuheluita) Mutta tuohan oli oikein hieno osa ^^ Mistäköhän sää oikein nuo Pulu-pehmolelut ja kokiksen keksit... Laughing (meinasin kirjottaa kokis-sanan isolla xD) Toi kännipukki on edelleen niin upea <3 (ei kai se vaan ole se PVC-pukki, josta nää Rendez-Voussin jätkät on niin paljon puhuneet?) Mutta kiitos tosiaan ja saa jatkaa x)
Back to top Go down
Bass
Pääjehu
Bass


Male Number of posts : 369
Age : 31
Paikkakunta : Otava
Registration date : 2007-05-01

Örviksen räpellykset - Page 5 Empty
PostSubject: Re: Örviksen räpellykset   Örviksen räpellykset - Page 5 Icon_minitimeThu Feb 21 2008, 22:12

Mörkö... .___.
Back to top Go down
https://soboard.niceboard.com/
Blackwolf

Blackwolf


Female Number of posts : 304
Age : 31
Paikkakunta : Tuusula
Registration date : 2007-05-11

Örviksen räpellykset - Page 5 Empty
PostSubject: Re: Örviksen räpellykset   Örviksen räpellykset - Page 5 Icon_minitimeThu Feb 21 2008, 23:06

hahaa, hyvä jatko oli taas. : D punasipuli ja sipulisuklaa ei kyl oikee kuulosta hyvält dd:
mut juu, ”Give they to me!” pitäs olla ”Give them to me!”. ejjpä muuta valittamist, jatkoa tulemaan, tänks (:
Back to top Go down
http://the-blackwolf.deviantart.com
Sinttu

Sinttu


Female Number of posts : 314
Registration date : 2007-05-01

Örviksen räpellykset - Page 5 Empty
PostSubject: Re: Örviksen räpellykset   Örviksen räpellykset - Page 5 Icon_minitimeSat Feb 23 2008, 16:36

Jihuu, jatkoo! Ei toi yhtään tänkköö ole, vaan tositositosi hyvä taas. (:

Kaikki sai hyvät lahjat (paitsi se Mörkö-taulu .__.) ja varsinki se Pläkin sipulisuklaa oli varmasti herkullista. c(:

Mä en kyl edelleenkään tykkää tosta känni-pukista yhtään. :> Sen pukin vois hävittää ja ottaa Albi takas! :'D
Yks juttu mua vaan kiinnostaa... millanen se mun kissa on ja mikä sen nimeks tuli? ^^ Mut ehkä se sit selviää ens kerralla.
Jatkoa vaan taas kiitos. :]
Back to top Go down
Albireo




Male Number of posts : 171
Age : 33
Registration date : 2007-07-06

Örviksen räpellykset - Page 5 Empty
PostSubject: Re: Örviksen räpellykset   Örviksen räpellykset - Page 5 Icon_minitimeSat Feb 23 2008, 16:41

Emmie osaa mitää järkevää tähän kommata muuta kui et jatkoo vaa nopiasti, tän tekemises sul kesti iha liia kaua d: Nii ja semmost et jonkilaista kappalejakoo vois tehä, ny siin on jumalaton pätkä vuoropuhelua ja ainaki pikku albin pää tahtoo mennä vähä sekasi ku tota lukee, selkeemmäks jos sais nii kiva ois (:
Back to top Go down
Nickin salarakas

Nickin salarakas


Female Number of posts : 22
Age : 31
Registration date : 2007-05-22

Örviksen räpellykset - Page 5 Empty
PostSubject: Re: Örviksen räpellykset   Örviksen räpellykset - Page 5 Icon_minitimeThu Feb 28 2008, 22:54

Kjäh, taasen mukavaaa tekstiä ^^. Silinterin sain..Nick

Albin paketti....oiskoha ite albi siel? Ja mama ei saa vetää kännejä kovin...

Jatkaa kun Örvis kerkee. Tsauh. ^^
Back to top Go down
Lare




Male Number of posts : 132
Age : 29
Paikkakunta : Mikkelikikkeli
Registration date : 2007-07-20

Örviksen räpellykset - Page 5 Empty
PostSubject: Re: Örviksen räpellykset   Örviksen räpellykset - Page 5 Icon_minitimeFri Feb 29 2008, 13:27

Kiva tarina!
Hui, muumimörkötaulu! Aika pelottava lahja...mitähä siel Albin paketis on???
Jatkoo!
Back to top Go down
Ewwu

Ewwu


Female Number of posts : 192
Age : 32
Paikkakunta : Turku
Registration date : 2008-02-24

Örviksen räpellykset - Page 5 Empty
PostSubject: Re: Örviksen räpellykset   Örviksen räpellykset - Page 5 Icon_minitimeMon Apr 07 2008, 20:19

Örvis voitko munt lisätä mukaan?=) Ei ole väliä koska mukaan tuun:)
Back to top Go down
Ewwu

Ewwu


Female Number of posts : 192
Age : 32
Paikkakunta : Turku
Registration date : 2008-02-24

Örviksen räpellykset - Page 5 Empty
PostSubject: Re: Örviksen räpellykset   Örviksen räpellykset - Page 5 Icon_minitimeWed Apr 09 2008, 17:16

Voi kiitos Örvis että pääsen mukaan:) Itse päätät koska mukaan tulen.
Tiks!Wink
Back to top Go down
Örvis

Örvis


Female Number of posts : 596
Age : 31
Paikkakunta : Mikkeli
Registration date : 2007-05-04

Örviksen räpellykset - Page 5 Empty
PostSubject: Re: Örviksen räpellykset   Örviksen räpellykset - Page 5 Icon_minitimeWed Apr 09 2008, 19:35

Elen: Juu, mie oon yrittäny sitä kuvailuu, muttei oikee onnistu. Jotenki miust tällasee outoo tarinaa ei sovi nuo kuvailut. Mut voin toki viel yrittää d: Ja mul ei oo mitää hajua RV:n PVC-pukista, mutta saattaa hyvinki olla samaa sukua (:
Bass: Noni, ny sille jäi traumat…sori d:
Bläk: Thänks. Korjasin tuon. Ja sipulisuklaa on just ku sulle tehty d:
Sinttu: Kiitosta. Ja kyl saat ehkä jossain vaihees tietää lisää sun kissasta (:
Albi: Seuraavas sit kestää viel pitempää.. Juu, ja mie yritän tota kappalejakoo, mutku se on nii vaikeeta miulle ku en tiiä et mis välis d:
Ns: Kiitos, Niin sait, Saattaa olla, Veti jo. Tsauh (:
Late: Sä kuulostat iha Mamalt ._.
Stalantypy/St/taijotai,entiiäviel: Olepas hyvä. Siin saattaa vaa kestää jonki aikaa (:


Joo, kestää. Sori. Oon alkanu täs kirjottaa vähä yht toista SO.-stoorii, mut en tiiä että valmistuuko sekään koskaan. Mut tähän yritän saada jatkoo mahollisimman pian. Eli joskus kai Razz
Back to top Go down
Sponsored content





Örviksen räpellykset - Page 5 Empty
PostSubject: Re: Örviksen räpellykset   Örviksen räpellykset - Page 5 Icon_minitime

Back to top Go down
 
Örviksen räpellykset
Back to top 
Page 5 of 6Go to page : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
SO. Board :: Suomenkielinen SO. Board :: Fanitaidetta-
Jump to: